Windefalk är nu nära en fullständig elektrifiering av sin fordonspark. De senaste elbilarna har tilldelats företagets tjänstemän, medan montörer och servicepersonal sedan tidigare redan körde eldrivna fordon.
Genom satsningen på energieffektiva fordon med låg miljöbelastning tar företaget ett aktivt ansvar för att minska sina klimatutsläpp. Övergången till eldrift bidrar inte bara till lägre utsläpp av växthusgaser utan även till en tystare trafikmiljö. I Stockholm, där buller från vägtrafiken länge varit en utmaning, innebär detta en positiv effekt för både invånare och närmiljö.
Transporter står fortfarande för en betydande del av de globala koldioxidutsläppen, vilket gör att varje minskning spelar en viktig roll. Varje utsläpp som kan undvikas är ett konkret bidrag till arbetet för ett mer hållbart klimat.
– Detta är ett praktiskt steg för att reducera vår klimatpåverkan och samtidigt tydliggöra vårt engagemang för omställningen till ett fossilfritt samhälle. Många av våra kunder satsar stort på hållbarhetsarbete, och genom att ta ansvar i vår egen verksamhet kan vi både bidra till deras utveckling och agera i linje med våra egna principer och mål, säger Mikael Windefalk, Vd på Windefalk Energi och Ventilation.

